Translate

1 Şubat 2012 Çarşamba

Hayrettin ODABAŞ şiirleri





OZLADIM

Ağaç kaşuğinan, puşruk aşıni 
Sudi kaynadanda,sudun başıni 
Bulamadım ben, çadının eşıni 
Erıtmaya bandurmayi, OZLADIM 

İncadan incaya,ağiyer kaymağ
Arpa puğacanın ,içıni oymağ 
Bir kaşuğ yağıda,içına koymağ 
Kaşuğinan,yemasıni OZLADIM 

Elıma almiştım,balta ğızari 
Babadan eşıttım,betar azari 
Heç yoğidi,cumartesi pazari 
Kololari ,kesmasıni OZLADIM 

Salbagaya bağli,tanalar atlar 
Kışın hep sariyer,ustuni bitlar 
Eşikta bağlidur, o guzel itlar 
Yallarıni, vermasıni OZLADIM 

Mogdam olur,çayirlari biçarduğ 
Opodan buz gibi,suyi içarduğ
 Biraz yotulduğmi,hama kaçarduğ 
Biçmasıni,içmasıni OZLADIM 

Dirgen tımığinan,gettuğ yığmaya 
Sabağ erikandur,bağarduğ aya 
Birda bağtuğgaldi,o TURAN KAYA 
Pulullari,taşımayi OZLADIM 

Bir araba olur ,tam yedi pulul 
Yarısi ot idi ,yarısi kulul 
Yağmur yağdi gedar,su gurul gurul
 Arabay yuklamayi,sığmayida OZLADIM

 Hayrettinim yazdım,OZLADIM diye 
Koya gedamadım ,dersınki niye 
Tüm tanuduğlara ,ğoşça kal biye 
Toprağıni, taşlarıni OZLADIM 
                              Hayrettin ODABAŞ
                               Zakaret Ilıca KöyüT.C BAŞBAKANI NA



ŞEHİDİM

Asker oldum diye gülerek gittin
Bazan elbiseyle botlarla yattın
Cephede düşmana mermiyi attın
Pusuya düşürdüler canım ŞEHİDİM

Kimin aklına geçer şehit olacak
Cide dağlarında günün dolacak
O dağlardaa senin izin kalacak
Pusuya düşürdüler canım ŞEHİDİM

Köyümüze böyle acı girmedi
Babanın gözyaşı azcık durmadı
Belkide acıdın onu vurmadın
Ama o haince vurdu ŞEHİDİM

Böğle caniliği kim kime yapar
Kiminin bacağı kellesi kopar
Türk askeri bıkmaz toprağı öper
Vatanın uğruna gittin ŞEHİDİM

Hayrettinim içim kor gibi yanar
Annesi Babası ölmemiş sanar
Konutan kefensiz tabuta koyar
Gencecik toprağa girdin ŞEHİDİM

HAYRETTİN ODABAŞ()-
idris yalanız
Ilıca Köyü ŞAVŞAT/ARTVİN

Taş evlerden idi eski yapısı 
Bedevradan idi tahta kapısı 
Nenelarda idi mülkün tapusu
 Baka baka özlemimi giderdim 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ilıcak köyü tarihçesi Fahrettin Balcı

 Ilıca köyü tarihçesi hakkında araştırmalar yapan köyümüz emekli öğretmenlerinden Fahrettin balcı'nın bu araştırmasını sizlerle paylaşıy...